Singularity Cancellation Transformations and Hierarchical Higher Order Basis Functions for the Hybrid Finite Element Boundary Integral Technique
Singularitäts entfernende Koordinatentransformationen und hierarchische Ansatzfunktionen höherer Ordnung für die Finite Elemente Integralgleichungs Hybridmethode
Li, Li
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Eibert, Thomas (Prof. Dr.)
Eibert, Thomas (Prof. Dr.); Dyczij-Edlinger, Romanus (Prof. Dr.)
ELT Elektrotechnik
FEBI, MLFMM, Singularity Cancellation
FEBI, MLFMM, Singularität Abbruch
ELT 710d
The finite element boundary integral technique is extended by hierarchical higher order basis functions. Analytical solutions are utilized for the system matrix computations in the finite element method. Novel singularity cancellation transformations are derived by the variable separation method for the near couplings in the boundary integral method, where faraway couplings are accelerated through the multilevel fast multipole method with k-space representations by spherical harmonics.
Die Finite Elemente Randintegral Hybridmethode wird durch hierarchische Basisfunktionen höherer Ordnung erweitert. Die Finite Elemente Systemmatrizen werden vollständig analytisch berechnet. Für die Nahkoppelintegrale der Randintegralmethode werden neuartige Koordinatentransformationen zur Eliminierung der Singularitäten durch Variablenseparation hergeleitet. Die Fernverkopplungen werden durch die schnelle Multipolmethode mit einer k-Raumdarstellung über sphärische Harmonische beschleunigt.
29.01.2016
18.04.2016