Comprehensive analysis of intrinsically disordered protein content in organisms exposed to extreme ambient conditions
Umfassende Analyse der „intrinsically disordered proteins“ Gehalt in Organismen die in extreme Umgebungsbedingungen exponiert werden
Vicedo Jover, Maria Esmeralda
Fakultät für Informatik
Rost, Burkhard (Prof. Dr.)
Rost, Burkhard (Prof. Dr.); Müller-Myhsok, Bertram (Prof. Dr.)
BIO Biowissenschaften
Intrinsically disordered protein, natively unstructured protein, protein disorder, comparative genomics, extremophile, sequence analysis, protein structure prediction, Saccharomyces cerevisiae, heat-shock stress, chromosomal duplication, GO terms, protein-protein interactions
Intrinsically disordered protein, nativ ungefalteten Proteins, Protein "disorder", komparative Genomik, extremophile, Sequenzanalyse, Proteinstrukturvorhersage, Saccharomyces cerevisiae, Hitzeschock Stress, Chromosomenduplikationen, Gene Ontology (GO), Protein-Protein-Interaktionsnetzwerken
BIO 110d
In this thesis, we analyzed the content of intrinsically disordered proteins (IDPs) in prokaryotic organisms adapted to extreme habitats. We conclude that the extremity of the organism environment has a considerable influence on the total content of IDPs, significantly more than phylogeny. Motivated by these results, we analyzed the protein disorder content in a culture of Saccharomyces cerevisiae (baker’s yeast) experimentally exposed to high temperatures by duplicating specific chromosomes.
In dieser Arbeit wird es untersucht den Anteil der „intrinsically disordered proteins“ (IDPs) in prokaryotischen Organismen, die an extreme Lebensräume angepasst sind und wie diese einen beträchtlichen Einfluss auf den Gesamtgehalt von IPDs haben. Diese Ergebnissen haben uns motiviert den IPD Gehalt in einer Kultur von Saccharomyces cerevisiae (Bäckerhefe), die plötzliche experimentell induzierte hohe Temperaturen überlebt durch die Chromosomenduplikationen, zu analysieren.
15.12.2015
25.07.2016