Bayesian structure determination from Chromosome Conformation Capture data and avenues to improve conformational sampling
Bayes'sche Strukturbestimmung anhand von Chromosome Conformation Capture-Daten und Wege zur Verbesserung des Samplings von Konformationen
Carstens, Simeon
Fakultät für Informatik
Rost, Burkhard (Prof. Dr.)
Rost, Burkhard (Prof. Dr.); Nilges, Michael ( Priv.-Doz. Dr.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Inferential Structure Determination, Bayesian structure determination, MCMC, Markov Chain Monte Carlo, Replica Exchange, Parallel Tempering, non-equilibrium statistical mechanics, 3C, HiC, Chromosome Conformation Capture, genome structure
Inferentielle Strukturbestimmung, Bayes'sche Strukturbestimmung, MCMC, Markov-Ketten-Monte-Carlo, Replica Exchange, Parallel Tempering, Statistische Mechanik des Nichtgleichgewichts, 3C, HiC, Chromosome Conformation Capture, Genomstruktur
BIO 110d