User: Guest  Login
Original title:
Methodik zur auslastungsorientierten Angebotsterminierung für hochvariante Produkte mit kundenindividuellen Leistungsanteilen
Translated title:
Methodology for utilization oriented offer scheduling for highly variant products with customized performance shares
Author:
Wiedemann, Markus
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Zäh, Michael (Prof. Dr.)
Referee:
Zäh, Michael (Prof. Dr.); Lindemann, Udo (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
FER Fertigungstechnik; MAS Maschinenbau; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Angebotsbearbeitung, Auftragsabwicklung, Kundenindividuelle Produkte, Terminbestimmung
Translated keywords:
Offer processing, Order processing, Customized products, Delivery date determination
TUM classification:
FER 000d; WIR 000d
Die Liefertreue wird als eine der entscheidenden Kenngrößen für den Unternehmenserfolg angesehen. Die schnelle und zuverlässige Ermittlung von Lieferterminen im Umfeld einer kundenindividuellen Produktion gewinnt hierbei zunehmend an Bedeutung. In der vorliegenden Arbeit wird eine Methodik vorgestellt, die es bereits in der Angebotsbearbeitung ermöglicht, Liefer- bzw. Terminzusagen auf Basis kunden- und produktspezifischer Auftragswahrscheinlichkeiten zu treffen. Dies führt zu einer Reduktion de...     »
Translated abstract:
The delivery performance is considered as one of the key parameters for the company's success. The fast and reliable determination of delivery is becoming increasingly important in the context of a customized production. In the present work, a methodology is introduced that enables the offer processing to define delivery commitments or deadlines based on customer-specific and product-specific order probabilities. This leads to a reduction of complexity in production as well as, due to the improv...     »