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Original title:
Numerical Simulation of Cavitating Flows in Diesel Injection Systems
Translated title:
Numerische Simulation Kavitierender Strömungen in Diesel Injektorsystemen
Author:
Örley, Felix
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.)
Referee:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.); Hickel, Stefan (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Cavitation, Turbulence, Computational Fluid Dynamics, Diesel Injectors
Translated keywords:
Kavitation, Turbulenz, Numerische Strömungssimulation, Diesel Injektor
TUM classification:
MTA 300d; VER 505d
Abstract:
Numerical simulations offer insight into the flow dynamics of high pressure Diesel injectors. We have developed and validated the building blocks for Large-Eddy Simulation (LES) of such devices. Complex, moving geometries are represented by the Immersed Boundary method. The thermodynamic equilibrium cavitation model has been extended to a two-fluid model, which enables the LES of nozzle and jet flows. We have computed a full injection cycle of a 9-hole Diesel injector including a moving needle.
Translated abstract:
Numerische Simulationen geben einen Einblick in die Strömungsdynamik von Diesel-Injektorsystemen. In dieser Arbeit wurden die Bausteine zur Grobstruktursimulation derartiger Probleme entwickelt. Komplexe, bewegte Geometrien werden mit der Immersed Boundary Methode abgebildet. Das thermodynamische Gleichgewichts-Kavitationsmodell wurde zu einem Zwei-Fluid-Modell für Düsen- und Strahlströmungen erweitert, und damit ein vollständiger Injektionszyklus eines 9-Loch Injektors mit Nadelhub untersucht.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1281649
Date of submission:
17.12.2015
Oral examination:
14.11.2016
File size:
11296846 bytes
Pages:
164
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161114-1281649-1-5
Last change:
29.11.2016
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