Permutationsentropie und Symbolische Transfer Entropie als EEG-Parameter zur Differenzierung von Disorders of Consciousness unter auditorischer Stimulation
Permutation Entropy and Symbolic Transfer Entropy as EEG-measures to differentiate Disorders of Consciousness under auditory stimulation
Thul, Alexander Benedikt
Fakultät für Medizin
Ilg, Rüdiger (Priv.-Doz. Dr.)
Ilg, Rüdiger (Priv.-Doz. Dr.); Ploner, Markus (Prof. Dr.); Hemmer, Bernhard (Prof. Dr.)
MED Medizin
EEG, Disorders of Consciousness, Minimally Conscious State, Unresponsive Wakefulness Syndrome, Vegetative State, Eigennamen-Paradigma, nichtlineare Analyse, Permutationsentropie, Symbolische Transfer Entropie
EEG, Disorders of Consciousness, Minimally Conscious State, Unresponsive Wakefulness Syndrome, Vegetative State, own-name paradigm, non-linear analysis, Permutation Entropy, Symbolic Transfer Entropy
MED 600d
Zur Differenzierung von Zuständen reduzierten Bewusstseins (Disorders of Consciousness (DOC)) unter auditorischer Stimulation wurden zwei nicht-lineare EEG-Parameter (Permutationsentropie (PeEn) und Symbolische Transfer Entropie (STEn)) auf das EEG von 15 Patienten mit entweder Minimally Conscious State (MCS) oder Unresponsive Wakefulness Syndrome (UWS) / Vegetative State (VS) angewendet und mit einem Kollektiv gesunder Probanden verglichen.
To differentiate Disorders of Consciousness (DOC) under auditory stimulation two non-linear measures of EEG-analysis (Permutation Entropy (PeEn) and Symbolic Transfer Entropy (STEn) were applied to the EEG of 15 patients with either Minimally Conscious State (MCS) or Unresponsive Wakefulness Syndrome (UWS) / Vegetative State (VS). The findings were compared to a group of healthy volunteers.
03.08.2016
16.11.2017