Original title:
Task-Based, Computer-Aided Kinematic Design of Spherically Constrained Kinematic Chains
Translated title:
Aufgabenorientierte, Computer-Gestützte Kinematische Auslegung Sphärisch Zwangsgeführter Kinematischer Ketten
Author:
Abdul-Sater, Kassim
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lüth, Tim C. (Prof. Dr.)
Referee:
Lüth, Tim C. (Prof. Dr.); Corves, Burkhard (Prof. Dr. Dr. h.c.); Hartl, Johann (Prof. Dr.)
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Finite Position Synthesis, Kinematic Analysis, Kinematic Design, Origami, Planar, Spherical, Spatial Linkages
Translated keywords:
Finite Posen-Synthese, Kinematische Analyse, Kinematisches Design, Origami, Ebene, Sphärische, Räumliche Gelenkstrukturen
TUM classification:
MED 370d
This dissertation presents a novel task-based approach towards computer-aided kinematic design of spherically constrained kinematic chains. Based on a detailed review of the state-of-the-art in theoretical kinematics, linkage design theory as well as computer-aided kinematic design new kinematic synthesis and analysis methods as well as a general CAD-integrated kinematic design process were developed. An example of a spatial kinematic motion task is used to demonstrate theory and methods.
Die Dissertation liefert einen neuartigen Ansatz zum aufgabenbasierten, computergestützten, kinematischen Design sphärisch zwangsgeführter kinematischer Ketten. Auf Basis des Standes der Forschung zur theoretischen Kinematik, Designtheorie von Mechanismen und dem rechnergestützten kinematischen Design wurden neue kinematische Synthese- und Analysemethoden sowie ein allgemeiner CAD-integrierter kinematischer Designprozess erarbeitet. Theorie und Methoden werden am Beispiel einer kinematisch räuml...     »
Date of submission:
01.07.2015