Dynamics of spatially extended phenomena
Originaluntertitel:
Visual analytical approach to movements of lightning clusters
Dynamik von räumlich ausgedehnten Phänomenen
Übersetzter Untertitel:
Visuell-analystischer Ansatz für die Bewegung von Blitz-Clustern
Peters, Stefan
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Meng, Liqiu (Prof. Dr.)
Meng, Liqiu (Prof. Dr.); Andrienko, Gennady (Prof. Dr.); Betz, Hans-Dieter (Prof. Dr.)
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; GEO Geowissenschaften
Dynamic spatially extended phenomena, visual analytics, moving lightning cluster
Dynamische räumlich ausgedehnte Phänomene, Visual Analytics, bewegte Blitz-Cluster
This thesis focuses on the visual exploration of a specific type of moving geoobjects, namely the spatially extended objects or phenomena. Visual analytical approaches are developed and implemented to study the dynamics of the spatio-temporally evolving polygons. The lightning data are chosen as a real-world case. In addition to a generic concept for the movement analysis of spatially extended objects, the thesis put forward a number of synchronized cartographic and non-cartographic visual analy...     »