Genome-based prediction of testcross performance in maize (Zea mays L.)
Genom-basierte Vorhersage der Testkreuzungsleistung bei Mais (Zea mays L.)
Albrecht, Maria Theresa
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Schön, Chris-Carolin (Prof. Dr.)
Schön, Chris-Carolin (Prof. Dr.); Fries, Hans-Rudolf (Prof. Dr.)
BIO Biowissenschaften; LAN Landbauwissenschaft
plant breeding, genome-based prediction, maize, testcross, cross-validation
Pflanzenzüchtung, genom-basierte Vorhersage, Mais, Testkreuzung, Kreuzvalidierung
Genomic prediction is a newly developed method to predict the genetic potential of selection candidates based on their DNA profile. This thesis is based on two distinct data sets representing maize breeding populations with different genetic substructure. Results are promising for the implementation of genome-enabled prediction of testcross performance in maize. The optimal population for the calibration of prediction models should represent the full genetic and environmental spectrum of the bre...     »