A Framework for Working with Cross-Application Social Tagging Data
Ein Rahmenwerk zur Handhabung von applikationsübergreifenden Social-Tagging-Daten
Kammergruber, Walter Christian
Fakultät für Informatik
Schlichter, Johann (Prof. Dr.)
Schlichter, Johann (Prof. Dr.); Matthes, Florian (Prof. Dr.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
tagging, social tagging, semantic, data mining, software engineering, thesaurus, taxonomy
tagging, social tagging, semantik, data mining, software engineering, thesaurus, taxonomie
Social tagging (ST) is an important part of Web 2.0. In contrast to other approaches, such as ontologies, ST is easy to use. Because of its simplicity ST does not create explicit structures. Further, ST data is spread across different applications. This work describes a framework for aggregating ST data from different applications. An approach for enriching ST data with semantic relations has been implemented. Different methods leading to lightweight structures have been developed: statistical a...     »