User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Reuter, Karsten (Prof. Dr.)
Referee:
Reuter, Karsten (Prof. Dr.); Heiz, Ulrich K. (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
CHE Chemie
Keywords:
kMC, DFT, oxidation catalysis, multiscale simulations
Translated keywords:
kMC, DFT, Oxidationskatalyse, Multiskalensimulation
TUM classification:
CHE 026d; CHE 163d
This work investigates a heterogeneous model catalyst that undergoes a morphological surface transition using state-of-the art first-principles multi-scale methodology. Efficient simulation of CO oxidation on Pd(100) during the transition from a surface oxide covered to a metallic termination is enabled by extending the single-lattice kinetic Monte Carlo (kMC) method. The obtained multi-lattice kMC model predicts the transition kinetics in very good agreement with experiment unlike previous sin...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit untersucht einen heterogenen Modellkatalysator während einer morphologischen Oberflächenumwandlung mittels moderner multiskaliger ab initio Methodik. Eine Erweiterung der Gitter-orientierten kinetischen Monte Carlo (kMC) Methode ermöglicht die effiziente Simulation von CO Oxidation auf Pd(100) während der Umwandlung von einer Oberflächenoxid bedeckten zu einer metallischen Oberfläche. Das erhaltene mehrgittrige kMC Modell beschreibt die Umwandlungskinetik in sehr guter Übereinstimmu...     »