Bachelorarbeit
Gyrock, Andreas
Titel:
Hierarchische Archimedische Copulas
In dieser Arbeit geht es um Hierarchische Archimedische Copulas. Ziel der Arbeit ist es, explizite Lösungen für die Probleme, die bei der Konstruktion dieser Copulas auftreten, zu finden und zu interpretieren. Copulas sind multivariate Verteilungsfunktionen mit auf dem Einheitsintervall gleichverteilten eindimensionalen Randverteilungen, die verwendet werden können, um gemeinsame Verteilungen von Zufallsvariablen zu modellieren. Eine spezielle Gruppe von Copulas sind Archimedische Copulas, die d...     »
übersetzter Abstract:
This thesis deals with Hierarchical Archimedian copulas. Goal of the thesis is to find and to interpret explicit solutions for problems that arise when constructing these copulas. Copulas are multivariate distribution functions with standard uniform distributed one dimensional margins. They can be used for modelling joint distributions of random variables. A special group of copulas are Archimedian copulas which are generated by specific functions, the Archimedian generators. In this thesis a cl...     »
Dr. Georg Mainik
Dr. Georg Mainik