User: Guest  Login
Empirische Identifikation heterogener Risikopräferenzen
Translated title:
Empirical Identification of Heterogenous Risk Preferences
Um subjektives Verhalten in Risiko-Situationen objektiv messbar zu machen, ist es üblich Nutzenfunktionen zu verwenden. Wir werden im Rahmen dieser Master-Arbeit untersuchen, wie gut sich die Nutzentheorie tatsächlich in die Praxis übersetzen lässt. Für die praktische Anwendung wäre es notwendig, individuelle oder auch gesamtgesellschaftliche Risikopräferenzen zu identifizieren. Hierbei gilt es jedoch zu berücksichtigen, dass übliche Nutzenfunktionen kaum ausreichend sind um die tatsächliche Kom...     »
Translated abstract:
It is common practice to use utility functions to make subjective behavior in risk situations objectively measurable. In this master's thesis we will study how well the utility theory can actually translate into practice. For practical application it would be necessary to identify individual or societal risk preferences. However, it must be considered that common utility functions are hardly sufficient to describe the actual complexity of human behavior. Seemingly irrational behavior or such tha...     »
Advisor:
Dr. Christoph March