Masterarbeit
Eden, Markus
Titel:
Pricing FX Forwards including bilateral counterparty risk and funding costs
This thesis is devoted to the quantitative risk analysis of FX Forward contracts. Contract participants of these OTC trades have to deal with both counterparty risk and funding costs in order to include all cash flows of the contract. Therefore, adjustments such as CVA, DVA and FVA are introduced in a general way and are applied to FX Forwards. The emphasis is the numerical analysis of the Funding Valuation Adjustment and its drivers. Based on Monte-Carlo simulations, two different implementatio...     »
übersetzter Abstract:
Die Masterarbeit untersucht Kontrahentenrisiken und Finanzierungskosten von FX Forwards zwischen zwei Parteien. Durch Anpassungen wie CVA und DVA werden Kontrahentenrisiken für beide Vertragsparteien untersucht. Da Investoren im allgemeinen ausgehende Zahlungen nicht zu Marktzinsen finanzieren können, sondern, insbesondere aufgrund der Ausfallmöglichkeit, zusätzliche Zinsen zahlen müssen, entstehen Finanzierungskosten, die als FVA (Funding Valuation Adjustment) berücksichtigt werden müssen. Die...     »
Prof. Dr. Matthias Scherer, Dr. Asma Khedher, Steffen Schenk
Prof. Dr. Matthias Scherer