Risks in Enterprise Resource Planning Projects
Zum Verständnis der Dienstleisterperspektive
Hoermann, Stefan
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Krcmar, Helmut (Prof. Dr.)
Krcmar, Helmut (Prof. Dr.); Friedl, Gunther (Prof. Dr.)
WIR Wirtschaftswissenschaften
ERP, risk, vendor perspective
ERP, Risiko, Dienstleisterperspektive
Despite years of experience in Information Systems (IS) project risk management, IS projects frequently fail with severe consequences for organizations. This thesis argues that our understanding of risks in IS projects is incomplete because of several challenges that are not addressed in extant research. By investigating risks specifically in Enterprise Resource Planning (ERP) projects from a vendor’s perspective based on longitudinal archival data, this thesis contributes to a more nuanced unde...     »