User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Beetz, Michael (Prof., Ph.D.)
Referee:
Beetz, Michael (Prof., Ph.D.); Cremers, Daniel (Prof. Dr.); Lames, Martin (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; SPO Sport
Keywords:
Single Target Tracking, Action Recognition, Sports Video Analysis, Web Based Analysis
Translated keywords:
Einzelzielverfolgung, Aktionserkennung, Sport Video Auswertung, Web Basierte Auswertung
Controlled terms:
Objektverfolgung; Objekterkennung; Fußball Sportgerät; Fußballspieler; Video
TUM classification:
DAT 760d; DAT 766d; SPO 414d
In this thesis, we investigate techniques for detection and tracking of the ball and the detection of the players in digital video frames of soccer games. Novel resampling approaches are proposed in tracking with smart filtering techniques for small and single target tracking in team sports. Extraction of ball actions are studied with new measures defined. The developed algorithms are integrated to ASPOGAMO Web Based Soccer Analysis System.
Translated abstract:
In dieser Arbeit untersuchen wir Techniken zur Detektion und Verfolgung des Balles, sowie zur Detektion der Spieler in digitalen Videobildern von Fußballspielen. Es werden neuartige resampling Ansätze zur Objektverfolgung mit intelligenten Filtertechnik zur Verfolgung von kleinen und einzelnen Zielen in Teamsportarten vorgestellt. Die Erkennung von Ballaktionen wird mit Hilfe eines neudefinierten Messverfahrens untersucht. Das vorgestellte System ist in die ASPOGAMO Webapplikation integriert.
Date of submission:
27.06.2013