User: Guest  Login
Original title:
Wissens- und erlebnisorientierte Großveranstaltungen als Aktivierungsimpuls für private Waldbesitzer
Original subtitle:
Evaluation der „Regionalen Waldbesitzertage“ in Bayern
Translated title:
Knowledge and experience-based large events as a stimulus for private forest owners
Translated subtitle:
Evaluation of the "Regional Forest Owner Days" in Bavaria
Author:
Mayer, Renate Elisabeth
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Suda, Michael (Prof. Dr.)
Referee:
Suda, Michael (Prof. Dr.); Lewalter, Doris (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
FOR Forstwissenschaften
Keywords:
Privatwald, Waldbesitzer, Veranstaltung für Waldbesitzer
Translated keywords:
Private forest owners, large scale events for forest owners
Durch den Strukturwandel in der Landwirtschaft steigt die Zahl von Waldbesitzern, die für Informations- und Beratungsprozesse als schwer erreichbar gelten. Im Fokus der Arbeit steht die summative Evaluation auf der Basis von Besucher-Befragungen während und nach regionalen Großveranstaltungen für Waldbesitzer. Durch das Veranstaltungsangebot wird deren Interesse geweckt, geringfügige Veränderungen in Kommunikation und Handeln sind nach dem Besuch der Veranstaltung statistisch nachweisbar.
Translated abstract:
As a result of the structural change in agriculture, the number of forest owners who are difficult to reach for information and consulting processes is increasing. At the focus of the work is the summative evaluation based on visitor surveys during and after regional large events for forest owners. their interest is awakened by what an event offers, minor changes in communication and action are statistically detectable following the visit to the event.
Date of submission:
03.09.2012