User: Guest  Login
Original title:
Hochgenaue numerische Lösung von Bewegungsproblemen mit frei wählbarer Stellengenauigkeit
Translated title:
Solving ordinary differential equation with multi-precision accuracy
Author:
Ettl, Martin
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Hugentobler, Urs (Prof. Dr.); Bungartz, Hans-Joachim (Prof. Dr.):Schneider, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Language:
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Geodäsie, Himmelsmechanik, Numerische Integration, Gewöhnliche Differentialgleichungen, Integration von Potenzreihen, Runge-Kutta Methoden, Symplektische Integration, C++, C++-Templates, Toolbox
Translated keywords:
geodesy, numerical integration, ordinary differential equations, power series integration, Runge-Kutta methodes, symplectic integration multiprecision, C++, C++-templates
Controlled terms:
Numerische Integration; Himmelsmechanik; Geodäsie
TUM classification:
PHY 901d