User: Guest  Login
Original title:
Charakterisierung der Schlüsselaromastoffe in Cognac, deutschem Weinbrand sowie spanischem Brandy de Jerez
Translated title:
Characterization of the key aroma compounds in brandies from different origins
Author:
Uselmann, Verena
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Schieberle, Peter (Prof. Dr.)
Referee:
Schieberle, Peter (Prof. Dr.); Engel, Karl-Heinz (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
CHE Chemie; LEB Lebensmitteltechnologie
TUM classification:
CHE 500d
Das Aroma verschiedener Weinbrände, in Frankreich Cognac genannt, unterscheidet sich deutlich. Daten zu den Unterschieden in wichtigen Aromastoffen liegen allerdings nur sporadisch vor, so dass bisher die Herstellung von Brandies weitgehend empirisch erfolgt. Durch Anwendung des Konzeptes der Molekularen Sensorik wurden daher die entscheidenden Aromastoffe in einem deutschen Weinbrand, einem Cognac aus Frankreich und einem spanischen Brandy identifiziert, quantifiziert und verglichen. U.a. wurde...     »
Translated abstract:
Brandy is usually produced by distilling white wines fermented up to an alcohol content of about 8 percent. To modify the aroma, a process called aging, the distillate is then stored in oak barrels. However, although the overall aroma of brandies from different origins differ significantly, data on the key aroma compounds are scarcely available. The aim of the study was, therefore, to apply the concept of molecular sensory science on commercial brandies from France, Spain and Germany. The resu...     »
ISBN:
978-3-938896-60-0