Development of an XFEM based Adaptive Contact Model for Telepresence Systems with Time Delay
Entwicklung eines XFEM-basierten adaptiven Kontaktmodells für Telepräsenzsysteme mit Zeitverzögerung
Ono, Keita
Fakultät für Maschinenwesen
Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.)
Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.); Heimann, Bodo (Prof. Dr. habil.)
MAS Maschinenbau
Telepresence system, Extended Finite Element Method (XFEM), Real-time incision simulation, Adaptive control, Mechatronics
Telepräsenzsystem, Extended Finite Elemente Methode (XFEM), Echtzeitsimulation eines Schneidevorgangs, Adaptivregelung, Mechatronik
An incision is a common process in medical telepresence applications. When a large distance between the human operator and the teleoperator is presented, it can lead to a time delay in communication channel which causes the hand’s movement and the force feedback perception not to synchronize. This research work proposed an adaptive contact model based on the Extended Finite Element Method. The proposed contact model compensates the time delay using the real-time dynamic geometry deformation simu...     »