User: Guest  Login
Baureis, Thomas
Title:
Dynamic Efficient Frontiers
This work generalizes the static one-period mean-variance approach to portfolio management established by Markowitz (1952, 1959) to a very general continuous time market model, in particular allowing for intermediate trading. Given the existence of a risk-free security, it turns out that the efficient frontier is a straight line in both cases. Furthermore, it is possible to derive fund separation theorems, which allow splitting the investment process into two stages: First, finding a particular...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit verallgemeinert den statischen, einperiodigen Mean-Variance Ansatz des Portfolio Managements, der von Markowitz (1952, 1959) eingeführt wurde, auf eine sehr allgemeines zeitstetiges Modell, das insbesondere die Anpassung des Portfolios durch den Investor erlaubt. Dabei stellt sich heraus, dass die effizienten Portfolios in beiden Fällen eine Halbgerade bilden, falls eine risikolose Anlage existiert. Weiter ist es möglich „Fund Separation Theorems“ herzuleiten die es erlauben die Inv...     »
Advisor:
Tim Friederich (risklab)