User: Guest  Login
Original title:
High Precision 3D Localization and Motion Analysis of Persistent Scatterers using Meter-Resolution Radar Satellite Data
Translated title:
Hochgenaue 3D-Lokalisation und Bewegungsanalyse von Persistent Scatterers unter Nutzung von Radarsatellitendaten der 1m-Auflösungsklasse
Author:
Gernhardt, Stefan
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Bamler, Richard H. G. (Prof. Dr.)
Referee:
Bamler, Richard H. G. (Prof. Dr. habil.); Hinz, Stefan (Prof. Dr. habil.); Meyer, Franz J. (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; GEO Geowissenschaften
Keywords:
persistent scatterer interferometry, TerraSAR-X, deformation monitoring, multi-track fusion
Translated keywords:
Persistent Scatterer Interferometrie, TerraSAR-X, Deformationsmessung, Multi-Track Fusion
Controlled terms:
Deformationsmessung; Photogrammetrie; Satellit; Gebäude
TUM classification:
BAU 957d
Persistent Scatterer Interferometry is capable of measuring surface deformation in the range of a few millimeters per year in urban areas from space. The advantages of using high resolution SAR data of the German remote sensing satellite TerraSAR-X are investigated in this thesis and the geodetic utilization for a deformation monitoring of single buildings is evaluated. Besides an analysis on the spatial distribution of the point scatterers the precision of 3D localization is verified and result...     »