Original title:
Real-Time Detection and Pose Estimation of Low-Textured and Texture-less Objects
Translated title:
Echtzeit Detektion und Posen Schätzung von Wenig Texturierten oder Texturelosen Objekten
Author:
Hinterstoißer, Stefan
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Navab, Nassir (Prof. Dr.)
Referee:
Navab, Nassir (Prof. Dr.); Schiele, Bernt (Prof. Dr.); Konolige, Kurt (Prof., Ph.D.)
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Real-Time Detection, Markerless Tracking, Textureless Objects, Image based Tracking, Pose Estimation
Translated keywords:
Real-Time Detektierung, Markerloses Tracking, Texturlose Objekte, Bildbasiertes Tracking, Posenschätzung
Controlled terms:
Objekterkennung; Objektverfolgung; Echtzeitbildverarbeitung
TUM classification:
DAT 760d
Real-Time detection and pose estimation are two key components in various areas of computer vision, e.g. in industrial inspection, augmented reality and robotics. The task is to find the object of interest in an image and to recover its pose without having a priori knowledge of it. For many applications this has to work robustly and in real-time in order to be fully operational. While real-time detection of well textured objects has already reached a high level of maturity, its application on l...     »
Detektion und Lageschätzung von Objekten sind zwei Schlüsselkomponenten in unterschiedlichen Bereichen des Computer Sehens, wie z.B. in der industriellen Qualitätssicherung, in der erweiterten Realität und in der Robotik. Ihre Aufgabenstellung besteht darin, ein Objekt in einem Bild ohne a priori Wissen zu finden und seine Lage zu schätzen. Für viele Anwendungen muss dies robust und in Echtzeit geschehen. Während die Echtzeiterkennung für gut texturierte Objekte schon ziemlich ausgereift ist, tr...     »