Access Manager
Originaluntertitel:
A DBMS framework for extensible access methods
Access Manager
Übersetzter Untertitel:
Eine DBMS Schnittstelle für erweiterbare Zugriffsmethoden
Acker, Ralph
Fakultät für Informatik
Bayer, Rudolf (Prof., Ph.D.)
Bichler, Martin (Prof. Dr.); Bayer, Rudolf (Prof., Ph.D.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
database management system, DBMS, framework, modular, extensible, plug-in, index, data access structure, data integration layer
Datenbanksystem, DBMS, modular, erweiterbar, Plug-in, Index, Zugriffsmethode, Datenintegration
The Access Manager framework provides modular extensibility to a standard database management system (DBMS). Therefore it opens an operational DBMS in selected areas, by introducing a concise interface to the DBMS’s internal components. The DBMS functions as a host system for accommodating application domain-specific plug-ins, such as access modules for alternative primary and secondary access methods, custom algorithmic units implementing auxiliary transformations, and a potent data integration...     »