User: Guest  Login
Balan, Ana-Maria
Title:
Stochastic Modelling of Private Equity - An Empirical Approach
Private Equity hat sich in den letzten Jahren als eine attraktive und eigenständige Anlageklasse etabliert und es der Private-Equity-Industrie dadurch ermöglicht Investorengelder in Milliardenhöhe zu akquirieren. Ein vorteilhaftes Rendite-Risiko-Profil und Diversifikationseffekte verbunden mit einer geringen Volatilität und einer niedrigen Korrelation mit anderen Anlagenklassen können als Hauptursachen dieser Entwicklung identifiziert werden. Nachteile gegenüber anderen Anlageklassen liegen in d...     »
Translated abstract:
The market for Private Equity has experienced a dramatic wave of deal-activity over the past few years. From a financial perspective Private Equity investments trade off positive return attributes and portfolio diversification benefits against highly difficult market value and risk assessments, which are due to their illiquid nature. This aspect translates into particular challenges for the investors and the management of their highly diversified portfolios and implies long investment horizons f...     »
Referee:
Prof. Dr. Rudi Zagst