Data model and algorithms for multimodal route planning with transportation networks
Datenmodell und Algorithmen für multimodale Routenplanung bei Verkehrsnetzen
Liu, Lu
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Meng, Liqiu (Prof. Dr.)
Meng, Liqiu (Prof. Dr.); Zipf, Alexander (Prof. Dr.)
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
multimodal navigation, route planning, transportation network model, shortest path algorithm
Multimodale Navigation, Routenplanung, Verkehrsnetzmodel, Kürzester-Pfad-Algorithm
The purpose of multimodal route planning in urban transportation system is to provide a user with an optimal route between the source and the target of a trip where the route may utilize different transportation modes or mode combinations. This problem can be abstracted in a general form by decoupling the domain-specific details from the underlying data model and algorithms. This research work is dedicated to a general approach of modeling multimodal network data and performing optimal path quer...     »