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Original title:
Validation of Safety-Critical Distributed Real-Time Systems
Translated title:
Validierung von sicherheitskritischen verteilten Realzeitsystemen
Author:
Ehret, Jürgen
Year:
2003
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Färber, Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Färber, Georg (Prof. Dr.); Ruge, Ingolf (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ELT Elektrotechnik; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
Keywords:
validation; system simulation; fault injection; fault model; performance model; distributed real-time system; safety-critical; brake-by-wire; testing; observer
Translated keywords:
Validierung; Systemsimulation; Fehlerinjektion; Fehlermodell; Laufzeitmodell; verteiltes Realzeitsystem; sicherheitskritisch; brake-by-wire; Testen; Beobachter
TUM classification:
TEC 720d; DAT 460d; ELT 240d
Abstract:
A safety-critical distributed real-time system is an electronic system where a system failure may cause a severe hazard that will endanger human life or the environment. For the development of such systems, it is desirable to determine in an early development phase whether the system can cause such a hazardous event, before a hardware is built and before the system is in service. This thesis proposes methods and techniques to validate the behavior of such systems using a simulation model in an e...     »
Translated abstract:
Ein sicherheitskritisches verteiltes Realzeitsystem ist ein elektronisches System, in dem ein Systemausfall eine ernsthafte Gefahr verursachen kann, die menschliches Leben oder die Umgebung gefährdet. Für die Entwicklung solcher Systeme ist es wünschenswert in einer frühen Entwicklungsphase zu beurteilen, ob das System solch ein gefährliches Ereignis verursachen kann, bevor die Hardware des Systems aufgebaut wird und bevor das System in Betrieb genommen wird. Diese Arbeit schlägt Methoden und Te...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=601552
Date of submission:
20.01.2003
Oral examination:
10.09.2003
Controlled terms:
Brake-by-wire Zuverlässigkeit Systementwicklung Systemmodell Fehlersimulation Validierung
File size:
1662245 bytes
Pages:
181
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2003091015793
Last change:
20.06.2007
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