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Original title:
Komplexitätsmanagement im After-Sales-Service
Original subtitle:
Eine theoretische und empirische Analyse
Translated title:
Complexity Management in the After-Sales-Service
Translated subtitle:
A theoretical and empirical analysis
Author:
Brunn, Axel
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Wildemann, Horst (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.)
Referee:
Wildemann, Horst (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.); Peus, Claudia (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Komplexitätsmanagement, After-Sales-Service, Aftersales
Translated keywords:
Complexity Management, After-Sales-Service, Aftersales
TUM classification:
WIR 780d; WIR 775d
Abstract:
In der Arbeit wird ein ganzheitliches Entscheidungsmodell zum Komplexitätsmanagement im After-Sales-Service entwickelt und empirisch verprobt. Der Ansatz zielt auf die Optimierung des After-Sales-Service in den Dimensionen der Strategie-, Programm-, Prozess-, Organisations- und Ressourcengestaltung in dem durch markt-, wettbewerbs- und primärproduktprogrammbezogenen Einflussgrößen beschriebenen Spannungsfeld zwischen externen Nutzenpotenzialen und internem Aufwand ab.
Translated abstract:
In the thesis a holistic decision model for the management of complexity in the after-sales service is developed and empirically validated. The approach aims to optimize the after -sales service in the dimensions of strategy-, program-, process-, organizational- and resource-configuration. The model is taking special regard to the market-, competition- and product program based variables which form the economical dichotomy of external benefit potentials and internal expenses.
Series:
TCW Wissenschaft und Praxis
Series volume:
83
ISBN:
978-3-941967-96-01
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1319239
Date of submission:
01.08.2016
Oral examination:
24.04.2017
Last change:
04.07.2017
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