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Original title:
Reglerentwicklung und Optimierungsmethoden für DC/DC-Wandler im Kraftfahrzeug 
Translated title:
Control design and optimization methods for automotive DC/DC-converters 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.) 
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Marquardt, Rainer (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik 
Keywords:
DC/DC-Wandler, Energiebordnetz, Mehrspannungsbordnetz, Topologie, Regelung, Modellierung, Mehrphasigkeit, Phasenstromsymmetrierung, EMV, Totzeitoptimierung, Synchrongleichrichtung, Reverse-Recovery 
Translated keywords:
DC/DC-converter, multi-voltage power-nets, topology, control, modelling, multiphase, phase current balancing, EMI, dead time optimization, synchronous rectification, reverse-recovery 
Abstract:
In dieser Arbeit wird eine Methode zur Entwicklung der DC/DC-Wandlerregelung für Mehrspannungsbordnetze im Kraftfahrzeug vorgestellt. Das Entwicklungsvorgehen basiert auf unterschiedlichen Abstraktionsebenen, in denen jeweils ein eingeschränkter Frequenzbereich betrachtet wird. Diskutiert wird die Auslegung des Leistungsteils in der Schaltungsebene, die Entwicklung der Regelung in der Komponentenebene sowie die Integration von Betriebsstrategien in der Systemebene. Ein weiterer Fokus liegt auf d...    »
 
Translated abstract:
A design method for DC/DC-converter control, which is applied in automotive dual-voltage power-nets, is proposed. The development process is based on models at different levels of abstraction. Each level has a focus on a limited frequency range. The design of the power stage is discussed on circuit level, the converter control design on component level and the integration of the system control strategies on system level. In order to optimize the energy transfer characteristics of the DC/DC-conve...    »
 
Oral examination:
19.10.2012 
File size:
11704597 bytes 
Pages:
156 
Last change:
28.01.2013