User: Guest  Login
Original title:
Angebotsmanagement für Hybride IT Produkte: 
Original subtitle:
Prozess- und Datenmodelle für den Vertrieb kundenindividueller IT Lösungen 
Translated title:
Bid Management for Hybrid IT Products 
Translated subtitle:
Process- and Data Models Supporting the Sales Management of Customer Individual IT Solutions 
Year:
2011 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Prof. Dr. H. Krcmar 
Language:
de 
Subject group:
INF Informationswesen, Bibliotheks-, Dokumentations-, Archiv-, Museumswesen 
Keywords:
Hybrides Produkt, Katalog, Angebotsprozess, Ordnungsrahmen 
Translated keywords:
Hybrid Product, Catalogue, Bid Process, Framework, Modularisation 
TUM classification:
WIR 523d ; WIR 837d 
Abstract:
Gestiegener Wettbewerb und Qualitätsanforderungen der Kunden erfordern einen Wandel vom klassischen Produktanbieter zu einem Anbieter umfassender Problemlösungen. Besondere Eigenschaft und Herausforderung komplexer Lösungen ist die Kombination von Sach- und Dienstleistungen zu einem Hybriden Produkt, welches in der Zielsetzung auf den Verkauf eines kundenindividuellen Produktionsergebnisses ausgerichtet ist. In dieser Arbeit werden basierend auf, in Literatur und Praxis identifzierten Anfo...    »
 
Translated abstract:
Demanding competition as well as rising quality requirements on the customers side require a change from a classic product vendor to a vendor of comprehensive problem solutions. A unique property and challenge of complex solutions is the combination of goods and services to Hybrid Products, which aims at selling customer individual problem solution results. In this paper, process and data models are developed, which are based on requirements found in literature as well as requirements which...    »
 
Controlled terms:
Informationstechnik ; Unternehmensbezogene Dienstleistung ; Individualisierung ; Prozessmodell ; Datenmodell 
Last change:
27.02.2014