User: Guest  Login
Original title:
Simulation, Control, and Evaluation of Actuated Car Doors 
Translated title:
Simulation, Regelung und Evaluation aktuierter Fahrzeugtüren 
Year:
2010 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Buss, Martin (Prof. Dr.) 
Referee:
Buss, Martin (Prof. Dr.); Zäh, Michael (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Control, Haptic, Simulation, Evaluation, Car Door, Automotive, Path Planning, Collision Avoidance, Haptic Support 
Translated keywords:
Steuerung, Regelung, Simulation, Evaluation, Fahrzeugtür, Automotive, Pfadplanung, Kollisionsvermeidung, Haptische Unterstützung 
Abstract:
The simulation, control, and evaluation of actuated car doors with one or more degrees of freedom (DOF) are comprehensively described. Virtual Reality Prototyping (VRP) with haptic feedback is proposed for the efficient development and evaluation of such doors. As universal framework for the simulation of actuated mechanisms, Active Admittance Control is introduced. For the support of the haptic interaction, generic path planning, collision avoidance, and intention recognition methods are develo...    »
 
Translated abstract:
Die Simulation, Regelung und Evaluation aktuierter Fahrzeugtüren mit einem oder mehreren Freiheitsgraden (FHG) werden umfassend beschrieben. Für deren effiziente Entwicklung und Untersuchung wird Virtual Reality Prototyping (VRP) mit haptischem Feedback vorgeschlagen. Dazu wird die Aktive Admittanzregelung eingeführt, die einen universellen Ansatz zur haptischen Simulation geregelter Mechanismen darstellt. Zur Unterstützung der haptischen Interaktion werden generisch anwendbare Pfadplanungs-, Ko...    »
 
Oral examination:
21.12.2010 
File size:
8563907 bytes 
Pages:
220 
Last change:
18.01.2011