User: Guest  Login
Original title:
Abschnittsweise Regressionsanalyse zur Schätzung von Verkehrskenngrößen 
Original subtitle:
Anwendung auf lokale Daten, Abschnittsdaten und Informationen aus Positionsmeldungen 
Translated title:
Segmented Regression Analysis for Estimation of Traffic Characteristics 
Translated subtitle:
Application to Local Data, Section Data and Information Derived from Position Reports 
Year:
2010 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Busch, Fritz (Univ.-Prof. Dr.-Ing.) 
Referee:
Busch, Fritz (Univ.-Prof. Dr.-Ing.) und Friedrich, Markus (Univ.-Prof. Dr.-Ing.) 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein) 
Keywords:
Verkehrslageschätzung, Datenfusion, Regressionsanalyse 
Translated keywords:
Traffic state estimation, Data fusion, Regression analysis 
TUM classification:
BAU 851f 
Abstract:
Infrastrukturseitig gemessene Verkehrsdaten werden kontinuierlich erhoben, haben jedoch räumlich eine begrenzte Aussagekraft. Positionsdaten einer Fahrzeugflotte können zur räumlich umfassenden Ableitung streckenabschnittsbezogener Geschwindigkeiten genutzt werden, liegen aber häufig zeitlich nur sehr lückenhaft vor. Die Arbeit beschreibt ein neues regressionsbasiertes Verfahren, das historisch beobachtete Zusammenhänge zwischen verschiedenartigen verkehrlichen Kenngrößen zusammen mit gegenwärti...    »
 
Translated abstract:
Infrastructure-based traffic data are continually available, but their spatial explanatory power is limited. Positioning data delivered from a vehicle fleet may be used to derive link-related speeds for a complete road network, but they are usually only sporadically available. This dissertation describes a new regression-based approach using historically observed interdependencies between various traffic characteristics and currently available traffic data for a network-wide traffic state estima...    »
 
Oral examination:
07.05.2010 
File size:
6045130 bytes 
Pages:
170 
Last change:
25.02.2014