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Original title:
Ideenwettbewerbe als Methode zur Ideengenerierung und Identifikation potenzieller Lead User im Kontext schnelllebiger Konsumgüter
Original subtitle:
Eine empirische Analyse am Beispiel von KMUs der Lebensmittel- und Getränkeindustrie
Translated title:
Idea Competitions as a Method for Idea Generation and Identification of Potential Lead Users in the Context of Fast Moving Consumer Goods
Translated subtitle:
An Empirical Analysis of Small and Medium Sized Companies in the Food and Beverages Industry
Author:
Silvertant, Sandra
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Univ.-Prof. Dr. Frank-Martin Belz
Referee:
Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.); Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Ideenwettbewerb, KMU, Lead User, Open Innovation, Produktentwicklung, schnelllebige Konsumgüter
Translated keywords:
fast moving consumer goods, idea competition, lead user, open innovation, product development
Abstract:
Nach dem Stand der Forschung eignen sich Ideenwettbewerbe zur Generierung kreativer Ideen und zur Identifikation von Lead Usern. Gleichwohl besteht ein Defizit an empirischen Studien in diesem Bereich. Ziel der Dissertation ist es, Ideenwettbewerbe auf ihre Eignung sowohl zur Ideengenerierung als auch zur Identifikation potenzieller Lead User im Kontext schnelllebiger Konsumgüter empirisch zu untersuchen. Die Basis bilden zwei Ideenwettbewerbe, die in Kooperation mit mittelständischen Lebensmitt...     »
Translated abstract:
Researchers consider idea competitions an effective method to generate creative ideas and identify potential lead users. Nevertheless, there is a lack of empirical evidence in this area. The objective of the present PhD Thesis is to fill this research gap: The suitability of the idea competition method both to generate ideas and identify potential lead users is to be empirically investigated in the context of fast moving consumer goods. To this purpose, two online idea competitions were conducte...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=980756
Date of submission:
22.04.2010
Controlled terms:
Klein- und Mittelbetrieb ; Brauwirtschaft ; Lebensmittelindustrie ; Wettbewerb ; Produktinnovation ; Innovationsprozess ; Kundenorientierung ; Lead User
Last change:
27.02.2014
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