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Original title:
Modell zur nachhaltigen Schadstoffreduktion an Flughäfen
Translated title:
Methodology for sustainable emission reduction at airports
Author:
Gaffal, Ralf-Michael
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Prof. Dr.-Ing Dieter Schmitt
Referee:
Baier, Horst (Prof. Dr.); Schmitt, Dieter (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Flughafen, Emissionen, Schadstoffreduktion, Immissionen, Flugzeugemissionen, Schadstoffberechnung
Translated keywords:
airport, emissions, immissions, emission calculation, aircraft emissions, emission model
Abstract:
Das anhaltend hohe Luftverkehrswachstums und der zunehmende Stellenwert des Umweltschutzes konfrontiert die Luftfahrtbranche immer häufiger mit dem Thema ‚Lokale Luftqualität‘. Am Flughafen, als Ort des Zusammentreffens von Airlines, Flugsicherung, Flughafenbetreiber und Hersteller, müssen die verschiedenen Emissionsquellen und die Anteile jedes Stakeholders identifiziert werden, um nachhaltige Reduktionsmaßnahmen ableiten zu können. Das vorgestellte methodische Vorgehen zeigt u.a., dass mithilf...     »
Translated abstract:
Driven by continued strong growth in air traffic and the growing importance of environmental protection, the aviation sector is increasingly confronted with issues concerning local air quality. Airports are places of action for all air traffic stakeholders. Therefore all emission sources and their individual shares have to be determined to identify sustainable reduction measures. The herewith designed process shows that source parameter elasticity allows the depletion of systematic reduction mea...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=976431
Date of submission:
29.04.2010
Controlled terms:
Flughafen ; Luftverkehr ; Emissionsverringerung
Last change:
21.02.2014
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