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Original title:
A Method for the Comparison of Transport Aircraft with Blown Flaps
Translated title:
Eine Methode für den Vergleich von Transportflugzeugen mit angeblasenen Hochauftriebssystemen
Author:
Gologan, Corin
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Powered-Lift, Aircraft Conceptual Design, STOL
Translated keywords:
Aktive Hochauftriebssysteme, Flugzeugkonzeptentwurf, Kurzstart
Abstract:
A method for the conceptual design and the comparison of Short Take-Off and Landing transport aircraft with blown flaps is documented. Key aspect for blown flaps is the interdependence of thrust, forward speed, and the aerodynamic forces during take-off and landing. Therefore, the focus of the thesis is on the modeling of the low-speed engine characteristics and the determination of the aerodynamic coefficients from publicly available wind-tunnel data. Based on the low-speed engine characteristi...     »
Translated abstract:
Es wird eine Methode für den Konzeptentwurf und den Vergleich von kurzstartfähigen Transportflugzeugen mit angeblasenen Hochauftriebssystemen entwickelt. Kernaspekt bei solchen Systemen ist die Modellierung der Abhängigkeit zwischen Auftrieb, Geschwindigkeit und Schub während Start und Landung. Schwerpunkte der Arbeit sind somit die Modellierung der Triebwerkseigenschaften im Langsamflug und, darauf aufbauend, die Bestimmung der aerodynamischen Beiwerte aus vorhandenen Windkanaldaten. Dadurch w...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=829222
Date of submission:
10.12.2009
Oral examination:
29.09.2010
Pages:
181
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20100929-829222-1-3
Last change:
03.11.2010
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