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Original title:
Entwicklung eines Algorithmus zur Servokraftregelung einer elektromechanischen Lenkung 
Translated title:
Development of an algorithm to control the steering torque of an electromechanical steering system 
Year:
2010 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Ulbrich, Heinz Prof. Dr.-Ing. habil. 
Language:
de 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
elektromechanische Servolenkung, EPS, Handmomentenregelung, Modellbildung 
Translated keywords:
electric power steering, steering torque control, modelling 
Abstract:
Die elektromechanische Servolenkung löst aktuell hydraulische Lenksysteme ab, da sie über wesentliche Vorteile verfügt, wie z.B. ein verringerter Kraftstoffverbrauch. Ein bedeutendes Merkmal der elektromechanischen Servolenkung ist die Wahl eines geeigneten Motormoments zur Unterstützung des Fahrers. In der Arbeit wird die Einregelung eines Soll-Handmoments untersucht. Zunächst werden die Anforderungen an die Regelung hergeleitet und spezifiziert. Es folgt die Modellierung und Analyse des Lenk...    »
 
Translated abstract:
Hydraulic steering systems are currently replaced by electromechanical steering systems because of some essential advantages, e.g. reduced fuel consumption. An important characteristic of the electromechanical steering system is the choice of an adequate motor torque for the assistance of the driver. This work deals with the controller which follows a reference steering torque. First, the requirements for the controller are derived and specified. Then, the steering system is modelled and analyze...    »
 
Controlled terms:
Servolenkung ; Elektrischer Servomotor ; Lenkrad ; Moment ; Reglerentwurf ; H-unendlich-Methode 
Last change:
19.02.2014