User: Guest  Login
Original title:
Acceptance of Remote Services 
Original subtitle:
Perception, Adoption, and Continued Usage in Organizational Settings 
Translated title:
Akzeptanz von Remote Services 
Translated subtitle:
Wahrnehmung und Nutzung im organisationalen Kontext 
Year:
2009 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Prof. Dr. Florian v. Wangenheim 
Referee:
Prof. Dr. Florian v. Wangenheim 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
service technology, service adoption, remote technology, services marketing 
Translated keywords:
Dienstleistungsmarketing 
TUM classification:
WIR 837d ; WIR 839d ; DAT 600d 
Abstract:
This thesis provides insights into complex technology-mediated services that feature a high degree human-to-human collaboration between customers and providers. A multi-method approach is employed to analyze remote services in organizational settings. It comprises the development of a conceptual remote service framework; a qualitative study in Germany, USA and China; and a longitudinal quantitative study in the German printing industry (n=717). A new model (ITSUM) to explain adoption and conti...    »
 
Translated abstract:
Die Dissertation bietet Einblick in komplexe technologisch-mediierte Dienstleistungen, die durch einen hohen Grad an menschlicher Interaktion zwischen Anbieter und Kunde ausgezeichnet sind. Zur Analyse von Remote Services in einem B2B-Umfeld wird ein multipler Methodenansatz gewählt, der eine konzeptionelle Untersuchung, eine qualitative Interviewstudie in Deutschland, USA und China sowie quantitative Studien umfasst. Die Autorin entwickelt ein neues Model (ITSUM) zur Erklärung der Akzeptanz von...    »
 
Controlled terms:
Unternehmensbezogene Dienstleistung ; Remote Service ; Akzeptanz 
Last change:
17.02.2014