User: Guest  Login
Original title:
Technology Acceptance of Connected Services in the Automotive Industry
Translated title:
Technologieakzeptanz von Connected Services in der Automobilindustrie
Author:
Hiraoka, Clemens
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Prof. Dr. Florian von Wangenheim
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Services, Auto, Telematik
Translated keywords:
Services, Auto, Telematik
Abstract:
Connected Services technically modify objects from anywhere in the world. The author analyzes the life-cycle of typical Connected Services customers at the example of telematic services for vehicles: from the initial contact to the acceptance and activation of the services the sequence continuous with the usage or contract period. Finally, at the “moment of truth” the customer decides for renewal or cancellation of the relationship with the service provider. Results from qualitative research and...     »
Translated abstract:
Connected Services sind Dienstleistungen, bei denen technische Veränderungen am Objekt aus der Ferne erbracht werden. Am Beispiel von Telematikanwendungen im Fahrzeug wird der Lebenszyklus des Kunden, vom ersten Kontakt über die Kaufentscheidung samt Aktivierung und die Nutzungsphase bis zur Vertragsverlängerung oder Kündigung, analysiert. Ergebnisse aus qualitativer Forschung, sowie die Modellierung aus Kundenbefragungen und tatsächlichen Nutzungsdaten zeigen die relevanten Faktoren, aber auch...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=683532
Last change:
10.02.2009
 BibTeX