User: Guest  Login
Original title:
Die Auswirkungen unterschiedlicher Lehransätze auf die schriftlichen M.-C. - Prüfungsergebnisse von Medizinstudenten in den Fachbereichen Allgemeine Pharmakologie und Toxikologie, Allgemeine Pathologie und Biochemie 
Original subtitle:
eine hochschulbezogene Analyse zwischen Frühjahr 1994 und Herbst 1999 
Translated title:
The impact of different teaching methods to the written M.-C. - Test results of medical students in the areas of General Pharmacolgy and Toxicology, General Pathology and Biochemistry 
Translated subtitle:
a university-based analysis between spring 1994 and autumn 1999 
Year:
2009 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Medizin 
Advisor:
Hofmann, Franz (Prof. Dr.) 
Referee:
Schlegel, Jürgen (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
MED Medizin 
Keywords:
Medizinstudium, Examensergebnisse, IMPP, Vergleich, Lehrmethoden 
Translated keywords:
exam results, impp, teaching methods, medical studies 
Abstract:
In der vorliegenden Dissertationsschrift wurden Einflussfaktoren der medizinischen Universitätslehre auf die Ergebnisse, die von Studierenden in den bundeseinheitlichen schriftlichen M.-C. - Prüfungen erzielt wurden, exemplarisch anhand der drei Fachbereiche Allgemeine Pharmakologie und Toxikologie, Biochemie und Allgemeine Pathologie untersucht. Für die Bewertung der durch Befragung und statistische Auswertung erhaltenen Ergebnisse wurden weiterhin auch die Grundlagen und die Ausgestaltung des...    »
 
Translated abstract:
In this dissertation influential factors of medical teaching to the results achieved by students in the nationwide written multiple choice tests were investigated, using the three general departments of Pharmacology and Toxicology, Biochemistry and General Pathology. For the evaluation of survey and statistical analysis results there was also included the legal framework and the structuring of the German testing system, in particular the Institute of Medical and Pharmaceutical Examination Que...    »
 
Oral examination:
17.06.2009 
Pages:
197 
Last change:
03.07.2009