User: Guest  Login
Original title:
Universität und Image
Original subtitle:
Entwicklung und Erprobung eines stakeholderorientierten Erhebungsinstrumentariums
Translated title:
University and Image
Translated subtitle:
Developing and Testing an Exploratory Stakeholder-Oriented Method
Author:
Habicht, Hagen
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Referee:
Wildemann, Horst, (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Universität, Image, Universitätsimage, Wettbewerb, Universitätswettbewerb, Hochschule, Hochschulwettbewerb, Corporate Image, Imagemanagement, Stakeholder, Stakeholdertheorie, Stakeholderorganisation, Erhebung, Exploration, Episodisches Interview, Cognitive Mapping
Translated keywords:
University, Image, University Image, Higher Education, Competition, Higher Education Competition, Corporate Image, Image Management, Stakeholder, Stakeholder Theory, Stakeholder Organization, Exploration, Survey, Episodic Interview, Cognitive Mapping
Abstract:
Universitäten in Deutschland stehen seit einigen Jahren vor tiefgreifenden Veränderungen. Begleitet wird dieser Trend durch Wettbewerb und zunehmende Positionierungsbemühungen. Im Zuge dieser Entwicklung wächst das Interesse der Universitäten, Profil und Image in Einklang zu den Erwartungen der Akteure aus ihrer Umwelt zu bringen. Die vorliegende Arbeit schlägt dafür ein Stakeholdergruppen-bezogenes Beziehungsmanagement vor, dessen Grundlage ein profundes Verständnis von Imageinhalten und Imageb...     »
Translated abstract:
German Universities face far-reaching transformations stemming from changes in their environment as well as from new strategic goals within the universities. As a consequence, new fields of competition emerge. Thus, universities struggle to align their behavior and communication with the expectations of their external audiences. In order to cope with the diversity in perceptions of the university, the presented work offers a stakeholder relationship approach. Based upon exploratory empirical inv...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=680240
Date of submission:
11.12.2008
Oral examination:
10.07.2009
Pages:
437
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20081210-680240-1-6
Last change:
05.08.2009
 BibTeX