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Original title:
Kundenbindung durch After-Sales-Management 
Original subtitle:
– Eine theoretische und empirische Untersuchung – 
Translated title:
Customer Loyalty through After-Sales Management 
Translated subtitle:
– Theoretical and Empirical Analysis – 
Year:
2009 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Univ.-Prof. Dr. Dr. h. c. mult. Horst Wildemann 
Language:
de 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
After Sales, Kundenbindung 
Translated keywords:
customer loyalty, after-sales 
Abstract:
Das After-Sales-Geschäft stellt im produzierenden Gewerbe einen der wichtigsten Gewinnbringer dar. Bei strategischen Entscheidungen wird es oftmals unzureichend berücksichtigt. Dienstleister, Teilehersteller und Produktpiraten erkennen das hohe Potenzial und verdrängen die Primärhersteller aus ihrem angestammten Geschäftsbereich. Durch die sinkenden Gewinne und Kundenbindung im Primärproduktgeschäft stehen diese vor der Herausforderung, die Ausschöpfung des After-Sales-Marktpotenzials zu steiger...    »
 
Translated abstract:
The After-Sales Market has proven to be one of the most important profit earners. In strategic decision-making it is often inadequately considered. Service providers, product manufacturers and pirates take advantage of the potentials and squeeze the primary manufacturers out of the market. Due to the loss in profit and customer loyalty within the primary products, the manufacturers are challenged to develop appropriate methods and concepts to take full advantage of the after sales market potenti...    »
 
Last change:
07.11.2008