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Original title:
Output-Only Aeroelastic Analysis of Helicopters in Atmospheric Turbulence
Translated title:
Output-Basierte Aeroelastische Analyse von Hubschraubern in Atmosphärischer Turbulenz
Author:
Rex, Willem
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.); Bottasso, Carlo (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Helicopter, Operational Modal Analysis, Blind Source Separation, Atmospheric Turbulence
Translated keywords:
Helicopter, Operational Modal Analysis, Blind Source Separation, Atmospheric Turbulence
TUM classification:
VER 500
Abstract:
The in-flight quantification of helicopter aeroelastic phenomena can be associated with considerable challenges, since deterministic testing is often beyond the technical limitations. A promising alternative is to exploit natural stochastic perturbations of the system during regular operation. Based on simulations, this work demonstrates that atmospheric turbulence provides an adequate excitation of the elastic helicopter structure to enable in-flight output-only modal analysis.
Translated abstract:
Die experimentelle Bestimmung aeroelastischer Phänomene von Hubschraubern ist mit großen Herausvorderungen verbunden, da ein deterministisches Testen oft nicht realisiert werden kann. Eine vielversprechende Alternative ist es, etwaige natürliche stochastische Anregungen des Systems auszunutzen. Diese Arbeit zeigt basierend auf Simulationen, dass atmosphärische Turbulenz eine geeignete Anregung von Hubschraubern für eine Modalanalyse darstellt, die ausschließlich auf der Strukturantwort basiert.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1613677
Date of submission:
14.06.2021
Oral examination:
11.11.2021
File size:
6000547 bytes
Pages:
144
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211111-1613677-1-7
Last change:
13.12.2021
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