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Original title:
Optimale Auslegung und Betriebsführung von Hybridfahrzeugen 
Translated title:
Optimal Rating and Real-Time Operation of Hybrid Cars 
Year:
2010 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Schröder, Dierk (Prof. Dr. Dr. h.c.) 
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Abstract:
Die Arbeit befasst sich mit Aspekten der Auslegung und der Betriebsführung von Hybridfahrzeugen, die am Beispiel des optimierten CVT-Hybrids der Technischen Universität München erläutert werden. Es werden die grundsätzlichen Einsparpotentiale von Hybridfahrzeugen aufgezeigt und diskutiert. Offline-Verfahren der Betriebsführung werden erläutert und zur optimalen Auslegung der Hybridkomponenten verwendet. Zur Online-Betriebsführung werden eine regelbasierte Betriebsstrategie, eine Verlustleistungs...    »
 
Translated abstract:
This thesis addresses the problem of rating the components and the operation of hybrid powertrains. This will be shown exemplarily on the optimized CVT-Hybrid powertrain of the Technische Universität München. The basic saving potentials of hybrid cars will be shown and discussed. Offline methods for the operation of hybrid cars will be explained and used for an optimal rating of the hybrid components. For the real time operation a rule based strategy, a loss minimization and a method based on li...    »
 
Oral examination:
05.02.2010 
Pages:
270 
Last change:
25.02.2010