User: Guest  Login
Original title:
Fachgespräche 
Original subtitle:
Lehrer-Schüler-Kommunikation in komplexen Lehr-Lern-Umgebungen 
Translated title:
Technical Discussion 
Translated subtitle:
Classroom communication in a complex learning environment 
Year:
2008 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Prof. Dr. Andreas Schelten 
Language:
de 
Subject group:
ERZ Erziehungswissenschaften 
Keywords:
Fachgespräch, Handlungsorientierter Unterricht, Konstruktivismus, Lehrer-Schüler-Kommunikation, Berufsschule, technischer Unterricht, 
Translated keywords:
technical discussion. complex learning environment, technical education, vocational training 
Abstract:
Fachgespräche zwischen Lehrern und Schülern bilden in komplexen Lehr-Lern-Umgebungen ein wesentliches Element der Lehrer-Schüler-Kommunikation. Sie eröffnen dem Lernenden Gelegenheiten, seinen Lernweg und Kenntnisstand darzulegen und im Fachgespräch mit dem Lehrer zu kontrollieren und zu reflektieren. Dazu öffnet die Untersuchung das Forschungsfeld durch einen explorativen und hypothesengenerierende Zugang. Sie beschreibt den Ist-Zustand von Lehrer-Schüler-Kommunikation in quantitativer und qua...    »
 
Translated abstract:
Technical Discussions between teachers and students are one of the constitutive elements of classroom communication in a complex learning environment. They offer opportunities for students to expose and to discuss their learning path and their state of knowledge. Therefore the survey opens the field of research within an explorative and hypothesis-generating approach. For this purpose the research describes the current status of technical discussions in qualitative and quantitative regards. The...    »
 
Last change:
17.01.2012