User: Guest  Login
Original title:
Multimediale, multicodale, multimodale und interaktive Komponenten in mathematischen Lernumgebungen 
Translated title:
Multimedial, multicodal, multimodal and interactive components in mathematical learning environments 
Year:
2008 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Mathematik 
Advisor:
Richter-Gebert, Jürgen (Prof. Dr. Dr.) 
Referee:
Richter-Gebert, Jürgen (Prof. Dr. Dr.); Reiss, Kristina (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
MAT Mathematik 
Abstract:
Die Begriffe "Multimedia" und "E-Learning" sind Schlagworte moderner Lernkultur. Es gibt jedoch sehr unterschiedliche Auffassungen darüber, was genau darunter zu verstehen ist. Vor dem Hintergrund mathematischer Lernumgebungen werden zunächst Begriffsabgrenzungen gesucht. Dabei fächert sich der Begriffskanon "Multimedia" in fünf Bestandteile auf: Multimedialität, Multicodalität, Multimodalität, Interaktivität und didaktisches Konzept. Die einzelnen Bestandteile werden detailliert diskutiert. V...    »
 
Translated abstract:
The terms "multimedia" and "e-learning" are keywords in a modern learning culture. However, opinions as to exactly what these mean differ greatly. Against the background of mathematical learning environments, a disambiguation of these terms is sought after whereby the term "multimedia" can be divided into five components: multimediality, multicodality, multimodality, interactivity and didactic concept. Each of these components is discussed in detail. In light of this, in a second step a concep...    »
 
Oral examination:
18.03.2008 
Pages:
467 
Last change:
26.03.2008