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Original title:
RBSLA: Rule-based Service Level Agreements 
Original subtitle:
Knowledge Representation for Automated e-Contract, SLA and Policy Management 
Translated title:
RBSLA: Regelbasierte Service Level Agreements 
Translated subtitle:
Wissensrepräsentation für automatisiertes e-Contract, SLA und Policy Management 
Year:
2007 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Bichler, Martin (Prof. Dr.) 
Referee:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.); Bichler, Martin (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
SLA, Policy, e-Contract, SLM, IT Service Management, SOA, Logische Programmierung, KR 
Translated keywords:
SLA, Policy, e-Contract, SLM, IT Service Management, SOA, Logische Programmierung, KR, Complex Event Processing, CEP, BAM, KPI 
Abstract:
Automated management and monitoring of service contracts such as Service Level Agreements (SLAs) or higher-level policies are essential for efficient and reliable service-oriented architectures (SOA) with high quality of service levels (QoS). The domain typically faces rapidly changing business and system environments, huge amounts of scattered contracts and data, managed in distributed data sources, and a great variety of more or less cooperative roles involved during the contract life cylces....    »
 
Translated abstract:
Automatisiertes Management und Überwachung von IT Dienstgüteverträgen, wie Service Level Agreements (SLAs), ist ein grundlegender Bestandteil für effiziente und verlässliche IT-Dienstarchitekturen mit hohen Qualitätsstandards. Eine sich rasch ändernde Geschäfts- und Systemumgebung, sowie große Mengen an Verträgen und Daten aus unterschiedlichsten Quellen und eine Vielzahl an beteiligten Rollen sind typisch für diese Domäne. Darüber hinaus entstehen auf Grund des bindenden Charakters dieser Vert...    »
 
Oral examination:
03.12.2007 
Pages:
331 
Last change:
03.03.2008