User: Guest  Login
Original title:
A GPU Framework for Interactive Simulation and Rendering of Fluid Effects
Translated title:
GPU basierte Verfahren zur interaktiven Simulation und Darstellung von Fluid-Effekten
Author:
Krüger, Jens Harald
Year:
2006
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Klinker, Gudrun J. (Prof. Ph.D.)
Referee:
Westermann, Rüdiger (Prof. Dr.); Seidel, Hans-Peter (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
GPU, Simulation, Navier-Stokes
Translated keywords:
GPU, Simulation, Navier-Stokes
Abstract:
In the evolution of virtual reality environments and computer games we observe an ever-growing demand for realistic effects such as swashing water, rising smoke, dancing fire, explosions or caustics. To be used in such environments, interactive simulation and rendering techniques have to be realized on consumer class PCs. This thesis aims at exploiting graphics processing units (GPUs) for this purpose. We target the GPU as a numeric coprocessor for a couple of reasons. First, aside from their...     »
Translated abstract:
Ziel dieser Arbeit ist die Entwicklung von Konzepten und Methoden für die interaktive visuelle Simulation von Fluid-Phänomenen auf PC-Grafikkarten (GPUs). Für die numerische Simulation auf GPUs wurde eine GPU-Abstraktionsschicht entwickelt, die Operatoren für Lineare Algebra bereitstellt. Damit wurden komplexere Algorithmen realisiert, z.B. Löser für große lineare Gleichungssyteme, und zur effizienten Lösung von Differentialgleichungen auf der GPU verwendet. Zur Modellierung von Strömungsstruktu...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=604112
Date of submission:
12.10.2006
Oral examination:
12.12.2006
File size:
82405287 bytes
Pages:
154
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20061212-604112-0-2
Last change:
10.07.2007
 BibTeX