User: Guest  Login
Original title:
Modeling of Public Transit Accessibility Driven by Spatial Movement Data 
Translated title:
Modellierung der Zugänglichkeit zu öffentlichen Verkehrsmitteln auf der Grundlage von Raumbewegungsdaten 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Meng, Liqiu (Prof. Dr.) 
Referee:
Meng, Liqiu (Prof. Dr.); Antoniou, Constantinos (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
GEO Geowissenschaften 
Keywords:
Public transit accessibility; Transit catchment area; Dockless bike sharing; Bike-and-ride; Bike trajectory data; Smart card data; Public transit crowdedness 
TUM classification:
BAU 950d 
Abstract:
The thesis serves three objectives: 1) exploration of biking distances at individual transit stations from trajectory and smart card data, 2) investigation of transit catchment area to raise the public awareness of the transit accessibility at a general level, and 3) inspection of accessibility constrained by crowdedness at a fine-grained level. 
Translated abstract:
Die Dissertation hat drei Ziele: 1) Untersuchung der Fahrraddistanzen an den einzelnen Transitstationen anhand von Trajektorien- und Smartcard-Daten, 2) Untersuchung des Transit-Einzugsgebietes zur Sensibilisierung der Öffentlichkeit für die Zugänglichkeit des Transits auf allgemeiner Ebene und 3) Untersuchung der durch Überfüllung eingeschränkten Zugänglichkeit auf Detailebene. 
Oral examination:
01.09.2020 
File size:
12563600 bytes 
Pages:
131 
Last change:
07.09.2020