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Original title:
Automated driving in the policymaking 
Original subtitle:
The productivity of the void 
Translated title:
Automatisiertes Fahren in der Politikgestaltung 
Translated subtitle:
Die Produktivität der Leere 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Governance 
Advisor:
Maasen, Sabine (Prof. Dr.) 
Referee:
Maasen, Sabine (Prof. Dr.); Kesselring, Sven (Prof. Dr.); Hannam, Kevin (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
SOZ Soziologie; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein) 
TUM classification:
TEC 006d 
Abstract:
During the past decade, automated driving has gained momentum in terms of its potential to transform urban mobility. Automated driving is not a ready-made technology, but a socio-technical process in the making. As such, its potentials are ambivalent and they come along with challenges, which call for new policies and regulations. These challenges have to do with it being inextricably entangled with the dynamics of different socio-technical systems, such as the system of automobility, the system...    »
 
Translated abstract:
In den letzten zehn Jahren hat das automatisierte Fahren hinsichtlich seines Potenzials zur Transformation der städtischen Mobilität an Dynamik gewonnen. Automatisiertes Fahren ist keine vorgefertigte Technologie, sondern ein sozio-technischer Prozess. Daher sind seine Potenziale ambivalent und mit Herausforderungen verbunden, die neue Richtlinien und Vorschriften erfordern. Diese Herausforderungen entstehen aus der untrennbaren Verbindung mit der Dynamik verschiedener sozio-technischer Systeme...    »
 
Oral examination:
29.09.2020 
File size:
1437441 bytes 
Pages:
197 
Last change:
19.01.2021