User: Guest  Login
Original title:
Teacher Vision 
Original subtitle:
Exploring the Relationship Between Teachers' Visual Expertise and their Competence in Assessing Complex Student Profiles 
Translated title:
Visuelle Wahrnehmung von Lehrkräften 
Translated subtitle:
Untersuchung des Zusammenhangs zwischen der visuellen Expertise von Lehrkräften und ihrer Kompetenz bei der Beurteilung komplexer Schülerprofile 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Social Sciences and Technology 
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.) 
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Stürmer-Schröpfer, Kathleen (Prof. Dr.); Gegenfurtner, Andreas (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
PSY Psychologie 
Keywords:
Eye-Tracking, Student Characteristics, Latent Profile Analysis, Scanpath 
Translated keywords:
Schülercharakteristika, Eye Tracking, Blickmusteranalyse, Latente Profilanalyse 
TUM classification:
EDU 640 
Abstract:
This dissertation builds on research examining individual differences in students’ cognitive and motivational-affective characteristics manifested in student profiles and research on cognitive processes underlying teachers’ judgment when faced with the challenge of assessing complex student profiles. First, five complex student profiles were identified in maths and German language arts. Second, eye-tracking revealed that the distribution of attention among several students and the concomitant co...    »
 
Translated abstract:
Diese Dissertation knüpft an Forschung an, die individuelle Unterschiede in den kognitiven und motivational-affektiven Charakteristika von Schülern untersucht (manifestiert in sog. Schülerprofilen), sowie an Forschung, welche die zugrundeliegenden kognitiven Prozesse während des Beurteilungsprozess von Schülerprofilen beleuchtet. Zunächst wurden fünf komplexe Schülerprofile in den Fächern Mathematik und Deutsch identifiziert. Zweitens zeigte Eye-Tracking, dass die Verteilung der Aufmerksamkeit a...    »
 
Oral examination:
17.05.2021 
File size:
714793 bytes 
Pages:
67 
Last change:
12.10.2021